Yritysguru pelastaa Perhejuristit linjoja pitkin

Mäntsäläläinen Perhejuristit Kokko & Kuusiluoma Oy:lle Elisan Yritysguru on IT-tuki, joka vaihtaa salasanat ja päivittää työpisteet.

Kun työkaverit Mirja Kokko ja Virpi Mikkonen jättivät turvallisen uran pankissa taakseen ja avasivat lakiasiaintoimiston, menneeseen jäi myös ison yrityksen IT-tuki.

”Olen velho Office-tiedostojen kanssa. Excel ja Word tottelevat hyvin ja Powerpointissa olen mielettömän hyvä. Mutta jostain syystä me kämmätään jatkuvasti salasanojen kanssa ja kun työpiste ei avaudu, apu pitää löytyä nopeasti”, Kokko tiivistää.

Uusien yrityskoneiden käyttöönottoon

Perhejuristit kokeilivat Yritysgurua jo yrityksen alkumetreillä tietokoneiden käyttöönotossa. Puhelintukea käytettiin yli tunnin verran: asennukset, päivitykset ja tilien luomiset tulivat melko arvokkaiksi.

Yrittäjät päättivät vaihtaa kiinteään kuukausihintaan.

”Sillä ei ole mitään merkitystä olisiko minuuttitaksa tullut sittenkin edullisemmaksi. Sillä on merkitystä, että minä ja Virpi tiedämme voivamme aina soittaa ja saamme avun nopeasti.”

Kesäapulaisen työkone hallintaan

Perhejuristien yhteys Yritysguruun alkaa avunpyyntönä puhelimitse, mutta varsinainen työ tehdään etäyhteyden kautta. Esimerkiksi yrityksen kesäapulaisten käyttöön on varattu yksi työasema, jonka ohjelmistot ja oikeudet asennetaan Yritysgurun toimesta.

”Kesäapulainen saa käyttöönsä kaikki tarvitsemansa sovellukset, mutta hänellä ei ole koko tietokantaamme käytössään. Yritysguru asentaa ohjelmat ja tsekkaa, että käyttäjän oikeudet ovat oikealla tasolla.”

Etäyhteyden salaustunnukset luodaan jokaisen toimeksiannon yhteydessä ja yhteys suljetaan etäyhteyden jälkeen.

”Luotan Elisaan isona toimijana ja uskon sen huolehtivan, että tietoturva on kunnossa.”

Aikaa omaan yritystoimintaan

Mirja Kokko sanoo, että aina kun hän soittaa Yritysgurulle, ongelma on todellinen.

”Yritysgurun ICT-kaverit ovat selvästi nähneet paljon erilaisia ongelmia ja suuren asiakaskunnan myötä syntyy asiantuntemusta. Kun on paljon erilaisia asiakkaita ja erilaisia ongelmia, Yritysgurun on helppo hahmottaa, mikä juuri minulle on vaikeaa.”

Hän arvioi omat kykynsä niin hyviksi, että yrityksen ja erehdyksen kautta hän saisi ongelmat ratkaistua työpäivän kuluessa itsekin. Useimmiten Yritysguru ratkaisee asian etäyhteyden kautta nopeasti.

”En minäkään aivan heti soita, vaan mietin aina osaanko ratkaista asian jollain tavalla itse. Olen saanut kuitenkin niin hyvää palvelua, että uskon luovuttavani jatkossa entistä nopeammin.”

Elisa Yritysguru on palvelu, josta yritys saa teknistä tukea, apua palveluiden käyttöönottoihin sekä käytön neuvontaa puhelimitse tai paikan päällä. Elisa Yritysguru-palvelussa voit valita yrityksellesi sopivan hinnoittelun, joko minuuttihintaisena tai kuukausiveloituksella. Lue lisää Yritysgurusta.