Viisi syytä hankkia Elisan Oma IT -palvelu

Elisa Oma IT on monipuolinen ICT-palvelukokonaisuus, joka on suunniteltu erityisesti PK-yrityksen tarpeisiin. Saat pilvipalvelut, palvelinympäristöt, tuen ja ylläpidon yhden luukun kautta.

Elisa Oma IT:n hyödyt pk-yritykselle, sen työntekijöille, sekä it:stä vastaaville henkilöille ovat selkeitä. Listaamme alla viisi tärkeintä syytä sen hankkimiseen.

Sujuvaa arkea ja kehityskumppanuutta

Elisa yhteistyökumppanina mahdollistaa laajan osaamisen sekä palveluvalikoiman yhdeltä luukulta. Palvelu näkyy myös asiakkaidemme kokemuksissa – asiakastyytyväisyytemme kertoo sen. Suositteluaste oli Q1/2020 -kvartaalilla 60,4 (NPS) ja asioinnin helppous 89,5% (CES).

Palvelumallissa yrityksen omaa tietohallinnon ajankäyttöä ja resursointia vapautuu Oma IT -asiantuntijapalveluiden avulla perus-IT:n ylläpidosta ja kehittämisestä niihin kehityshankkeisiin, jotka ovat lähempänä asiakkaan ydinliiketoiminnan tukemista. Vapautunut aika ja resurssit voidaan kohdentaa uuden oppimiseen, ideointiin ja soveltamiseen, joka merkitsee liiketoiminnalle uusia mahdollisuuksia luoda ja tarjota sekä asiakkaille, työntekijöille että sidosryhmille digitalisaatiota hyödyntäviä moderneja palveluja kaikilla alustoilla.

Oma IT -palveluun on erittäin matala kynnys lähteä mukaan. Kaikkea ei tarvitse, eikä pidäkään tehdä heti ja yhdellä kertaa, vaan tärkeintä on näkemys ja siitä syntyvä suunnitelma siitä, miten it tukee parhaalla mahdollisella tavalla yritystä sen kasvun ja menestyksen polulla.

Aina ajan tasalla

Oma IT -palvelussa asiakkaan perus-IT:n toimintaympäristöä ja kyvykkyyksiä pyritään kehittämään Microsoft 365:n tarjoamilla ominaisuuksilla. Laajimmillaan Oma IT -palvelumalli mahdollistaa siirtymisen moderniin pilvipohjaisen tuotantomalliin (Full Cloud) elinkaaripalvelun kautta.

Käyttäjälle tämä merkitsee mm. sitä, että tietokone on aina ajan tasalla, sovellukset jaellaan ohjelmallisesti, ja käyttäjän identiteetti- ja kirjautuminen sekä tietoturva ja pääsynhallinnan menetelmät on huomioitu kokonaisuutena. Elinkaaripalvelussa huomioidaan myös mobiililaitteet, jotka saadaan hallintaan ja osaksi kokonaispalvelua.

Sutjakka käyttöönotto

Oma IT:n peruspalvelussa työasemien esiasennuspalvelut huomioivat ennalta sovittujen ohjelmistojen asentamisen, ja tukipalvelun kautta varmistetaan loppukäyttäjälle sujuva siirtyminen uuden laitteen käyttöön.

Oma IT -elinkaaripalveluissa uuden laitteen tai varakoneen käyttöönottamisessa hyödynnetään Microsoft 365:n Intune ja Autopilot -ominaisuuksia, joiden kautta sovellukset jaellaan ohjelmallisesti. Kun organisaatio on siirtynyt hyödyntämään OneDrive-, Teams- ja SharePoint -palveluita tiedostojen ensisijaisina paikkoina, itse laitteen rooli vähenee merkittävästi ja käyttöönotot sujuvoituvat merkittävästi totutusta.

Palvelimet pilvestä

Oma IT -palvelu vapauttaa aikaa työasemien, mobiililaitteiden, palvelimien ja verkkolaitteiden hallinnasta ja ylläpidosta. Oma IT:n palvelimien tukipalvelussa mm. automatisoidaan palvelimien päivitykset, sekä tuotetaan hallinta- ja valvontapalvelua asiakkaan palvelimille, sijainnista riippumatta.

Oma IT -palvelukokonaisuuden kautta on kuitenkin erittäin helppoa siirtyä nauttimaan varmistetuista kotimaisista konesalipalveluista, joita Elisan eSali tarjoaa. Näin perinteiset laiteinvestoinnit, migraatiot, varmistukset ja varavoiman takaaminen poistuvat tietohallinnosta vastaavan työpöydältä lopullisesti.

Kattavasti tietoturvaa ja liiketoiminnan jatkuvuutta

Elisan ja Oma IT:n kautta mahdollistuu kattava tarjoama palvelua ja asiantuntemusta pk-yritysten tietoturvan tasonnostoon. Pelkkä työaseman suojaaminen ei riitä nykypäivänä mihinkään, eikä moni ole vielä kiinnittänyt mitään huomiota mobiililaitteen tietoturvaan. Tietoturvaa voidaan huomioida yrityksen tarpeiden pohjalta mm. seuraavilla osa-alueilla:

  • virustorjunta ja päätelaitesuoja
  • kaksivaiheinen tunnistautuminen
  • luotetut laitteet ja/tai verkkosijainnit
  • kalastelun tunnistaminen ja estäminen (ATP)
  • pilvi-identiteetin suojaaminen varkauksien varalta (MFA)
  • pääsynhallinta ja luotetut laitteet (Conditional Access)
  • organisaation datan suojaus (AIP)
  • säännöt datan lähettämiseen organisaation ulkopuolelle (DLP)
  • kyberturva, palomuurit

-> Tutustu Oma IT -palveluun

-> Lue myös: Kannustalo vaihtoi omat palvelimet vapauteen