Tutulta asiantuntijalta saa nopean avun

Ravintola Roja ulkoisti digirutiinit Elisan asiantuntijoiden mietittäväksi, ja keskittyy itse ruokaan ja asiakaspalveluun.

Kokkolalaisen yrittäjänelikon uusi ravintola, Roja, oli juuri avautumassa, kun huomattiin ettei ravintolasalissa tarvittu maksupääte toiminutkaan.

“Juoksin neljän korttelin päähän Elisalle, kun olimme heidän kanssaan puhuneet maksupäätteen SIM-korteista”, muistelee toimitusjohtaja Henna Somero.

Keski-Pohjanmaalla palvelu henkilöityy ja tuttuun asiantuntijaan luotetaan ongelmanratkaisijana. Asiakaskartoituksessa oli jo selvitetty ravintolan liiketoimintatarpeet digitaalisille ratkaisuille. M2M-SIM-kortilla maksupääte kytkeytyi toimintakuntoon 15 minuutissa.

Uuteen ravintolaan tarvittiin vain hyvät älypuhelimet ja varmasti toimiva nettiyhteys. Alunperin Henna Somero meni Elisan myymälään vain ostamaan puhelinta.

“Menin Elisalle puhelinostoksille ja samalla sainkin kaikki tarvitsemamme asiat kuntoon. Puhelimessa meille oli tärkeintä sen kamera. Lähetämme usein asiakkaille kuvia ruokalistasta tai tilasta”, kertoo Somero.

Roja ja Nera uudistivat kaupungin ravintolakulttuuria

Ravintolatarjontaa Kokkolaan oli tullut lyhyellä aikavälillä paljon, mutta silti ravintola Rojan remontin valmistumista ja aukaisua osattiin odottaa uteliaana, kun taustalla oli tunnettu yrittäjäjoukko.

Henna Someron kanssa vastuuta jakavat Esa ja Anne-Mari Mehtäjärvi ja Annukka Pallaspuro. Ravintola sijaitsee uudenlaisessa paikassa, keskustassa olevan puiston kyljessä. Tämä tekee tilasta urbaanin tunnelmallisen. Ensimmäinen viikko sai ravintolan täpötäyteen ja jatkossakin suosio on ollut tasaista.

Eivät nelikon ideat tähänkään loppuneet. Pallaspuron Kokkolan vanhassa kaupungissa sijainnut Villa Skogman siirtyi yhteisomistukseen ja se päivitettiin skandihenkiseksi pihviravintolaksi kesäkuussa.

“Villa Skogmanin kattokruunut ja kangasservetit koettiin liian jäykänarvokkaiksi. Halusimme tehdä jotakin rennompaa, paikan jonne tullaan syömään arki-iltaisin. Räiskyvämpi nuorekas sisustus ja mukavammat tuolit ovat tuoneet meille nuoria asiakkaita ja asiakaspotentiaalia, joka ei ole meille aiemmin löytänyt. Meidät on nimetty sosiaalisen syömisen Mekaksi”, Henna Somero iloitsee.

Vanhan kaupungin eli Neristanin mukaan nimensä saanut Nera on yritysten suosima kokousravintola.

“ Kokouspalveluitten takia tarvitsimme tänne sopivan laajakaistan ja Netti Plus oli meille hyvä ratkaisu”, Somero kiittää Elisaa hyvistä neuvoista ja palveluista.

Elisan palvelut Ravintola Rojalle:

myyja

“Asiakaskartoituksessa olimme katsoneet, mitä yritys tekee ja mitä palveluja liiketoiminnan  uusissa haasteissa tarvitaan. M2M-kortilla maksupääte kytkeytyi toimintakuntoon 15 minuutissa. Stressinlievitys on yksi tehtävistämme.”

Sanna Westerberg, Kokkola
Elisan asiantuntija