Toimivat digiratkaisut varmistavat hyvän hoidon

Hammaslääkärin tuolissa pitää tuntea olonsa turvalliseksi. Se onnistuu, kun henkilöstö välittää ja teknologia toimii.

Kävelykadulla, ihan Joensuun torin vieressä, on hammaslääkärin vastaanotto, jonne on helppo tulla. Siinä auttavat verkkosivujen hauska opastusanimaatio sekä virtuaalikierros hammasklinikan huoneisiin.

Kynnys astua vastaanotolle on haluttu painaa mahdollisimman alas.

”Kun asiakas näkee, minne hän on tulossa, häntä ei jännitä niin paljon”, sanoo hammaslääkäri ja Miun Paikka -klinikan omistaja, hammaslääkäri Sari Lomu.

”Asiakkaalle on tärkeää, että hänet kohdataan yksilönä. Me haluamme olla helposti lähestyttäviä ja kotoisia. Meillä on aikaa jutella muustakin kuin hammasasioista. Pieni yrittäjä pärjää isojen ketjujen puristuksessa vain hyvällä asiakaspalvelulla ja laadukkaalla kokonaishoidolla.”

Miun Paikka avasi ovensa reilu vuosi sitten. Lomu on ollut 20 vuotta yksityishammaslääkärinä, välillä myös alan isoissa ketjuissa. Viime vuonna tuli aika ottaa askel kohti omaa klinikkaa.

Hyvät työntekijät ovat tärkein voimavaramme. Minun lisäkseni meillä työskentelee säännöllisesti suuhygienisti, hammashoitaja ja kaksi suukirurgia.”

Asiakkaat tulevat Joensuusta sekä ympäröivästä maakunnasta.

”Suurin osa hoitosuhteista on pitkiä. Tässä tuntee itsensä vähän perhelääkäriksi, koska samasta perheestä saattaa olla asiakkaina isän ja äidin lisäksi lapsetkin”, Lomu hymyilee.

Hammaslääkäri tarvitsee nopeat yhteydet

Hyvän hoidon lisäksi asiakkaita palvellaan modernilla teknologialla. Päivittäin on käytössä digitaalista röntgenkuvantamista ja tietokoneohjattua 3D-kuvantamista keraamisia täytteitä varten.

”Se vaatii tehoa tietokoneilta, ja nettiyhteyden on oltava varmatoiminen ja nopea.”

Myös sähköinen potilastietojärjestelmä sekä Kanta-arkisto vaativat yhteyksiltä toimivuutta, koska kaikki tieto on pilvessä – ilman yhteyttä tietoihin hoito on mahdotonta. Hammaslääkärin huoneisiin ei voi marssia kuka tahansa, ja siksi myös ovikamera on tarpeellinen vilkkaassa keskustassa. Sekin toimii verkon yli.

Elisa rakensi Miun Paikan palvelut, ja alussa Yritysguru-palvelu oli kovassa käytössä.

”Tarvittaessa Yritysguru on ottanut etäyhteyden ja ratkonut ongelmia nopeasti. Itsellä ei ole aikaa eikä osaamista tietotekniikan kanssa, joten osaava apu on ollut kullanarvoista”, Sari Lomu sanoo.

”Joskus on nolottanutkin soittaa yksinkertaisissa asioissa, mutta parempi kysyä heti, jos ongelma hidastaa asiakkaan saamaa hoitoa.”

www.miunpaikka.fi

Elisan palvelut Miun Paikalle:

 

myyja

“Sari Lomun kanssa oli hyvä istua samalla puolella pöytää ja yhdessä etsiä parhaat digiratkaisut juuri hänen liiketoimintaansa. Minusta on tärkeä löytää jokaiselle asiakkaalle ne ratkaisut ja palvelut, jotka tukevat asiakkaan ydintoimintaa. Kun teknologia palvelee bisnestä, asiakas voi keskittyä omaan ydintekemiseen.”

Tuomas Pippola, Joensuu
Elisan asiantuntija