Pohjalaisasiakkaidemme toiveista syntyi uusi IT-palvelukokonaisuus

Elisa Oma IT on erityisesti Pohjanmaalaisille pk-yrityksille suunniteltu uusi palvelukokonaisuus. Oma IT -palvelun kautta apu on aina lähellä, jos IT-asioissa tulee ongelmia. Kustannuksetkin pysyvät kurissa, koska palvelut ja hinnat sovitaan etukäteen.

Yritykset voivat hankkia Oma IT -palvelusta laitteet, niiden ylläpidon ja tuen, toimisto-ohjelmat, lisenssit, verkko-, konesali- ja pilvipalvelut sekä tietoturvan ja IT-tuen.

Olemme koonneet yrityksiä palvelemaan tiimin, joka auttaa kaikissa IT-asioissa. Tuki on maantieteellisesti lähellä mutta pohjalaisyritykset hyötyvät myös Elisan suuruudesta.  Elisan laaja IT-asiantuntemus on tukitiimin käytettävissä, jos eteen tulee ongelma, jonka selvittäminen vie enemmän aikaa.

Apua omasta palvelunumerosta

Elisa palvelee pohjalaisyrityksiä paikallisesti, kokemuksella ja osaamisella, jota sille on karttunut yhteistyöstä suurten yritysten kanssa, myyntijohtaja Timo Ranta sanoo.

Oma IT -palvelun hankkivat yritykset saavat käyttöönsä oman palvelunumeron, joka palvelee arkisin klo 7-21. Puheluihin vastataan suomeksi ja englanniksi. Ruotsinkieliset saavat palvelua omalla äidinkielellään jättämällä tukipyynnön.

Koska Oma IT -asiakkailla on oma palvelunumero, puhelimessa ei tarvitse jonottaa. 95 prosenttiin puheluista vastataan jo 20 sekunnissa, ja noin 80 prosenttia palvelunumeroon tulevista kysymyksistä pystytään ratkaisemaan jo puhelun aikana.

Lähes kaikki IT-tuki- ja ylläpitoasiat voidaan tänä päivänä hoitaa etäyhteyden ja automatisoinnin kautta. Jos ongelma vaatii asiantuntijan  lähitukea paikan päälle, onnistuu sekin nopeasti.

Henkilökohtaista, paikan päällä annettavaa lähitukea on saatavissa arkisin klo 8-16 Vaasan ja Seinäjoen seuduilla. Laajennamme tarvittaessa toimintaa myös Keski-Pohjanmaalle.

Yritys valitsee, mitä palveluja käyttää

Oma IT -palvelussa ei ole kyse yrityksen kaikkien IT-palvelujen ulkoistamisesta Elisalle. Oma IT ei myöskään korvaa eikä syrjäytä yrityksen omaa IT-henkilöstöä. Palvelussa sovitaan, mitkä tehtävät Elisa hoitaa ja mistä asioista yritys vastaa itse.

Asiakasyritys voi valita itse, mitä Elisan tuotteita palveluja se kokoaa omaan Oma IT -pakettiinsa. Yritys voi esimerkiksi huolehtia itse työasemien ylläpidosta, mutta tilata Elisalta palvelimet ja niiden ylläpidon. Palvelun sisältöä voi muuttaa isommaksi tai pienemmäksi tarpeen mukaan.

Palvelun vuosikustannukset eivät aiheuta yllätyksiä, koska paketin palvelut ja hinnat sovitaan etukäteen. Valittavissa on kaksi erilaista hinnoittelumallia: käytönmukainen läpinäkyvyyttä lisäävä malli ja kiinteähintainen työtä sisältävä malli.

Hinta määräytyy valitun sisällön ja esimerkiksi työasemien ja palvelimien määrän mukaan. Asiakas ei joudu sitoutumaan määräaikaisiin tarjouksiin, vaan sopimus on voimassa toistaiseksi.

Olemme määritelleet hinnan hyvin kilpailukykyiseksi, ja sopimuksesta voi myös helposti irrottautua, jos emme lunasta asiakkaan odotuksia.

Arjen pyörityksestä toiminnan kehittämiseen

Yritysten työntekijöiden kannalta Oma IT on yhtä helppokäyttöinen kuin yrityksen oma it-osasto. Työntekijän ei tarvitse tietää muuta kuin puhelinnumero, johon hän soittaa ongelmatilanteissa.

Yrityksen kannattaa keskittää myös kaikki laitehankintansa Elisalle. Silloin ei tarvitse vikatilanteissa miettiä, minne ottaa yhteyttä ja mistä saa apua.

Laitehankinnat voi tehdä vaivattomasti Oma IT Puoti -verkkokaupasta, joka on auki kellon ympäri ja vuoden jokaisena päivänä. Esimerkiksi työasemat saadaan nopeasti käyttöön esiasennuspalveluiden avulla. Esiasennus nopeuttaa toimituksia ja on kustannustehokasta verrattuna perinteisiin asennusmenetelmiin.

Tiedot ostoksista säilyvät muistissa Oma IT Puodissa, ja yrityksen on helppo varautua tuleviin investointeihin, kun tiedetään, missä vaiheessa elinkaarta laitteet ovat.

Kun yrityksellä on Oma IT -palvelu, yritysjohtaja voi nukkua yönsä rauhassa, koska Elisa pitää huolta esimerkiksi tietoturva-asioista. Me seuraamme jatkuvasti muuttuvaa lainsäädäntöä ja huolehdimme siitä, että kaikki on kunnossa.

Yrityksen omille IT-asiantuntijoille jää enemmän aikaa miettiä esimerkiksi sitä, miten yritys pystyisi hyödyntämään digitalisaatiota omassa toiminnassaan. Bisnes voi paremmin, kun aikaa vapautuu arjen pyörityksestä toiminnan kehittämiseen.

Haluatko kuulla lisää Oma IT:n hyödyistä? Pyydä yhteydenottoa täältä.