Mistä on Suomen merkittävin startup-tapahtuma tehty?

Suomalainen Slush on kasvanut vain muutamassa vuodessa yhdeksi maailman merkittävimmistä kasvuyritystapahtumista. Tutustu Slushin avainlukuihin ja katso videolta, mistä on oikein kyse.

10

Slushissa katseet suunnataan tulevaisuuteen. Slush-organisaation mukaan Suomen suurin yritys vuonna 2025 on vielä perustamatta. Lavalle nousee vuoden 2015 tapahtumassa kymmenen lupaavimman pohjoismaisen startup-yrityksen johtajaa.

 

4 + 20

Messukeskuksen ovet ovat avoinna kävijöille 20 tuntia. Ohjelmaa on luvassa yhteensä moninkertainen määrä, sillä Slushissa on kaikkiaan neljä esiintymislavaa.

 

69 + 20 +11

Vuoden 2014 lopun markkinatutkimus kertoo, että maailman älypuhelimista noin 76 % käyttää käyttöjärjestelmänään Androidia, noin 20 % iOSia ja loput Windowsia.

Samaisen vuoden Slush-kävijät osoittautuivat edustavan lähes päinvastaista jakaumaa. ”Slush-applikaation ladanneista käyttäjistä noin 69 % käytti iOSia, noin 20 % Androidia ja noin 11 % Windowsia”, Slush-applikaation sisäpaikannuksesta vastanneen Nimble Devices –yhtiön Mikko Virkkilä kertoo.

 

90+

Slushin osallistujat edustavat yli 90 eri kansalaisuutta.

 

100

Mikä pitching? Pitchingillä tarkoitetaan startup-maailmassa lyhyttä esittelyä, jossa puhuja esittelee esimerkiksi yrityksensä ja pyrkii voittamaan kuulijan puolelleen lyhyessä ajassa. Slushin pitching-kilpailuun osallistuu sata yritystä.

 

200

Slushista löydät startup-väen lisäksi myös perinteisemmän mallin ja pitkän linjan yritysjohtajia. Paikalle saapuu keskimäärin 200 pörssiyritysjohtajaa.

 

 

160 + 700

Kasvuyritykset tarvitsevat innovaatioiden lisäksi myös rahaa. Slush on paikka myös bisnesenkelin nappaamiseen. Paikalla on 160 pääomasijoitusrahastoa ja 700 sijoittajaa.

 

1 500

Slushin taustalla on 1500 vapaaehtoista.

 

1 600

Startupit pääosassa – vuoden 2015 Slushiin osallistuu jopa 1 600 kasvuyritystä.

 

15 000 osallistujaa

Slush kerää Messukeskukseen 11.-12. marraskuuta jopa 15 000 osallistujaa. Osallistujamäärä on kasvanut vuosi vuodelta.

 

55 000

Suurtapahtuma on kiinteästi verkossa. Slushissa tarvitaan kokonaiset 55 000 metriä kaapelia.

 

Kuva vuoden 2014 Slushista: Sami Heiskanen