Etätyön tehoviikot -webinaarisarja

Pandemia-aikaan moni jää kotiin töihin. Soljuva etätyö vaatii oikeanlaiset työkalut. Kun laitteet, viestintävälineet ja yhteydet pelaavat, työ on sujuvaa ja flow-tilaan pääsee kuin itsestään.

Osallistu Elisan etätyön tehoviikkoihin yrityksille ja tule kuulolle yhteen tai useampaan webinaariimme kahden viikon aikana 23.3.-3.4.. Webinaarit päivittyvät listaan heti ajankohdan varmistuttua.

Jos ajankohta ei sovi sinulle, kannattaa silti ilmoittautua: saat myöhemmin sähköpostiisi linkin webinaaritallenteisiin.

Tutustu myös Webinaarit-sivuumme, josta löydät kaikkien aiempien webinaarien tallenteet.

Webinaari Ma 30.3.​ klo 8.00 – 8.45
– Etätyö ja pilven tietoturva

Verkkorikolliset hyödyntävät kriisitilanteita, joten nyt on oikea hetki varmistaa, että päivittäinen työskentelysi on varmasti turvallista!

Jos käytät etätyössäsi Microsoftin pilvipalveluja eli käytössäsi on Office 365 tai Microsoft 365, tämä webinaari on sinulle. Webinaarissa asiantuntija Matti Väliniemi vastaa muun muassa kysymyksiin:

Mistä tiedän, onko tietoturvani tällä hetkellä kunnossa? Miten suojaudun identiteettivarkauksilta? Miten lähetän sähköposteja tietoturvallisesti?

Katso tallenne täältä.

Webinaari Ti 31.3. klo 8.00 – 8.45​
– Teams ja tiedonhallinta

Asiantuntija Timo Läpinen pitää etätyöskentelyä helpottavan ja tehostavan webinaarin Teamsin tietojenhallinnan logiikasta:

Miten vältät turhaa tietojen siirtelyä Teamsistä tietokoneelle ja toisin päin? Miten voit jakaa tiedostoja eri tiimien ja käyttäjien välillä? Miten tiedostoja voi käsitellä samanaikaisesti koko tiimin voimin? Miten SharePoint liittyy Teamsiin? Ja miten varmistat, että oikeat henkilöt löytävät oikeat tiedostot?

Katso tallenne täältä.

Webinaari ​Ke 1.4 klo 8.00 – 8.45​
– Rytmitä etätyö – vinkit hyvään päivään

Webinaarissa Aavan työterveyspsykologi, psT Sanna Eronen sekä Elisan asiantuntijat Helena Nousiainen ja Kimmo Lehtinen jakavat vinkit oman ja tiimin työn sekä perheen arjen rytmittämiseen. Lisäksi keskustellaan siitä, miten työ on organisoitu Elisan edistyksellisimmissä etätyötiimeissä.

Katso tallenne täältä. 

Webinaari To 2.4. klo 9.00 – 9.45​
– Myynnillisen asiakaspalvelun menestysresepti – case Bygghemma​

Kodinrakentamisen verkkokauppamarkkina kasvaa nopeasti. Tästä kasvusta Bygghemma on ottamassa menestyksekkäästi siivua. Opi Bygghemman esimerkistä, miten rakennat myynnillisen asiakaspalvelun ja valitset sen edellyttämät työvälineet ja hoidat hajautettua asiakaspalvelua – myös etätyössä.

Katso tallenne täältä.

Webinaari Pe 3.4.​ klo 8.00 – 8.45
– OneNote – muistiinpanoja omaan käyttöön ja koko tiimille​

Vie Teamsin käyttösi uudelle tasolle ja laajenna osaamisesi OneNoteen! OneNote on näppärä tapa kerätä ja jakaa palaverien muistiinpanot osana Teams-ympäristöä.

Webinaarissa asiantuntija Jari Kotola esittelee OneNoten muistikirjojen rakenteen sekä omien muistiinpanojen ja työryhmän yhteisten muistikirjojen käsittelyn ja jakaa parhaat vinkit luovaan ja viisaaseen muistiinpanojen tekemiseen.

Lisäksi näytetään, miten muistiinpanoja voi käsitellä myös mobiilisti – vaikka omalla puhelimella.

Ilmoittaudu mukaan!


Ensimmäisen tehoviikon webinaarit tallenteina:

Webinaari Ma 23.3. klo 9.00-10.30
– Kysy Teamsistä, me vastaamme

Keskiviikkona 18.3. pidetyn Teams-webinaarin yleisö esitti hyviä kysymyksiä Teamsin käyttöön liittyen ja haluamme vastata kysyntään. Ilmoittaudu maanantain Kysy Teamsistä -webinaariin ja esitä kysymyksiä ennakkoon tai webinaarin aikana Q&A -chatin kautta. Jari ja Janne vastaavat!

Webinaareissa esiintyjinä kokeneet asiantuntijat Jari Kotola ja Janne Ariluoto.

Katso tallenne!

Webinaari Ti 24.3. klo 8.00-9.30
– Teamsin perusteet – näillä vinkeillä liikkeelle

Onko Teams sinulle vielä tuntematon, mutta alkuun pitäisi päästä pikaisesti? Jos vastasit kyllä, tämä on webinaari juuri sinulle.

Teamsin perusteet -webinaarissa suositut asiantuntijamme Jari Kotola ja Janne Ariluoto käyvät kädestä pitäen läpi miten päästä alkuun Teamsin käytössä. Käsittelemme mm. Teams-palaverien järjestämisen ja niihin osallistumisen, tiimien ja kanavien luomisen ja hallinnoinnin sekä Teamsin sisäiset chatit ja puhelut.

Katso tallenne!

Webinaari Ke 25.3. Klo 8.00 – 8.45
– Etätyön tietoturva – huomioi nämä asiat

Etätyö on tällä hetkellä ajankohtainen ja lähes jokaista työntekijää koskettava aihe. Monet yritykset joutuvat nyt nopealla aikataululla miettimään sekä etätyön käytännön järjestelyjä että tietoturvaa.

Webinaarissa Elisan Aluemyynnin johtaja Mikko Pitkänen käy keskustelua tietoturvallista etätyötä vuosia tehneiden Kari Keskitalon (Principal Security Consultant) ja Jaana Vuoren (Johtaja, Tuottava IT) kanssa. Webinaarissa jaetaan kokemuksia etätyöstä mm. asiakaspalvelun näkökulmasta ja pohditaan, miten varmistetaan turvallisuus myös etätyötilanteissa.

Katso tallenne!

Webinaari To 26.3. klo 8.00 – 9.00
– Tapahtumat siirtyvät verkkoon – näin järjestät laadukkaan Teams Live Eventin

Teams Live Event mahdollistaa tapahtuman järjestämisen jopa kymmenelle tuhannelle kuuntelijalle. Webinaarissa Elisan kokeneet Teams-asiantuntijat Jari Kotola ja Janne Ariluoto sekä markkinoinnin asiantuntija Siiri Kähönen vastaavat muun muassa kysymyksiin:

Miten pääset alkuun Live Eventin kanssa? Mitä Live Event mahdollistaa? Miten kutsut asiakkaita tapahtumaasi? Miten saat osallistujien äänen kuuluviin tapahtuman aikana? Mihin Live Event ei sovellu?

Katso tallenne!

Webinaari Pe 27.3. klo 8.00 – 8.45
–  Oikea nettiyhteys etätyöhön

Toimiva ja käyttötarkoitukseen sopiva netti säästää paitsi aikaa myös hermoja.

Millainen netti sopii parhaiten sinun etätyötarpeisiisi? Mikä on kiinteän ja mobiilin laajakaistan ero? Voiko kiinteä netti olla kuitenkin langaton? Miten verkkoyhteys saadaan kattamaan koko asumispinta-ala? Ja miten verkkoyhteyden valinnassa tulee huomioida vallitseva pandemiatilanne ja kasvanut tarve verkkojen kapasiteetille?

Näihin kysymyksiin vastaavat Elisan asiantuntijat Antti Rajala ja Velipekka Romppainen webinaarissa perjantaina 27.3. klo 8.

Katso tallenne!


Lue lisää ajankohtaisista asioista https://yrityksille.elisa.fi/ajankohtaiset-infot-yrityksille ja lisää vinkkejä etätyöskentelyyn löytyy täältä.

Kattavan valikoiman työvälineitä sujuvaan etätyöhön löydät verkkokaupastamme.