Club Huuma tavoitti tekstiviestikampanjalla satoja uusia asiakkaita

Hyvinvointikeskus Huuma haki tekstiviestikampanjalla uusia asiakkaita. Yrittäjää miellytti sähköisen suorakampanjan tehokkuus, helppous ja mitattavuus.

Club Huuma liikuttaa isoa joukkoa ihmisiä kolmella paikkakunnalla, yhteensä viidellä salilla. Hieman erilaisilla painotuksilla toimivat laajempi hyvinvointikeskus Huuma, perinteinen kuntosali Power Gym sekä naisille suunnattu Huuma Lady ovat houkutelleet liikunnan iloihin yhteensä 3500 asiakasta.

Lähes kymmenen vuotta hyvinvointikonseptiaan rakentaneelle Mikko Paavolalle tämä ei kuitenkaan riitä. Uusia liikkujia pitää löytää, ja hän innostui kokeilemaan saliensa markkinoinnissa Elisan tekstiviestikampanjaa – hyvin tuloksin.

”Itse kampanja ei vaadi suuria toimenpiteitä. Vain viestin teksti pitää muotoilla, se on niin simppeliä. Toki myyntityö pitää sitten tehdä perään”, Paavola perustelee kampanjan sopivuutta pk-yrittäjälle.

Tekstiviesti tavoittaa parhaiten

Markkinointiviesti tekstiviestillä

Huuma teki kaksi kohdennettua tekstiviestikampanjaa. Kouvolassa 10000 potentiaaliselle asiakkaalle lähti viesti, jossa yksinkertaisesti kysyttiin ’Haluatko 25 € arvoisen liikuntalahjakortin Power Gym Kouvolaan? Vastaa K, niin olemme yhteydessä.’ Kotkassa saman tyylinen kampanja meni 5 000 asiakkaalle.

K-vastauksen lähetti molemmissa kampanjoissa kolme prosenttia viestin saaneista, mikä on hyvä luku. Kouvolassa se tarkoitti 300, Kotkassa 150 ihmistä.

”Tekstiviesti on hyvä väline, koska sen avaa 98 prosenttia saajista. Se on paljon tehokkaampi sähköpostiin verrattuna, sillä meiliä menee paljon suoraan roskapostiin tai niitä ei muuten vaan ennätetä lukea.”

Elisa Suora -kampanjan voi kohdentaa tarpeiden mukaan vastaanottajan sukupuolen, iän tai vaikka postinumeron perusteella. Vastausviestin sijaan tekstiviestissä olevalla linkillä asiakas voidaan ohjata myös suoraan halutulle nettisivustolle.

Viestiin vastannut odottaa soittoa

Paavolan vakuutti kampanjassa sen kohdennettavauus, mitattavuus sekä se, että myyntityö voidaan kohdistaa täsmällisesti juuri oikeille ja potentiaalisille asiakkaille. ”Myyntitiimimme on helppo soittaa asiakkaalle, kun he tietävät, että ihminen odottaa soittoa ja aito kiinnostus on jo olemassa.”

Tekstiviestikampanjan jälkeen Huuman kolmihenkinen myyntitiimi soitti potentiaaliset asiakkaat läpi muutamassa päivässä.

Huuma on kokeillut aiemmin lehtimainontaakin, mutta Paavolan mielestä se ei ole enää aivan tätä päivää. ”Monen tuhannen euron kampanjan tehoa ei voi kunnolla mitata. Tekstiviestikampanjalla yhden liidin kustannukseksi tuli noin viisi euroa, se on varsin hyvä hinta.”

Syksyllä, kun salikausi monilla alkaa, Paavolalla on tarkoitus tehdä uusi tekstiviestikampanja.

Kampanjan helppous ja toimivuus miellyttivät Mikko Paavolaa kokonaisuudessaan. ”Homma toimi hyvin, Elisalta tuli nopeita vastauksia ja saimme kaikesta kattavat raportit. Tällaista kampanjaa voi kokeilla aika pienellä riskillä, ja ainakin meillä kokeilu kannatti.”

Tiesitkö, että Elisa Suoran markkinointikanta koostuu reilusta miljoonasta suoramarkkinointiluvan antaneesta yli 18-vuotiaasta asiakkaasta. Lue miten sähköisellä suoramarkkinoilla saat myynnin kasvuun ja pyydä tarjous kampanjasta.

 

opas-icon

Lataa sähköisen suoramarkkinoinnin opas

Suoramarkkinoinnin sähköiset muodot – tekstiviesti ja sähköposti – ovat kustannustehokas tapa kohdentaa markkinointiviestejä juuri haluamallesi yleisölle. Oppaastamme saat vinkit tehokkaaseen kohdentamiseen sekä kampanjan suunnitteluun.

LATAA OPAS